Moment...stránka sa načítava
Moment...stránka sa načítava

Blog

Na našom blogu sa môžete dozvedieť množstvo informácií zo sveta financií, taktiež tu nájdete zaujímavé články, doplňujúce informácie o našich službách a možnosti investovania.

Posilnila pandémia e-shopy?

Pandemické opatrenia donútili pred troma rokmi väčšinu ľudí zostať doma a zmeniť svoj režim fungovania. Mnohí podnikatelia najmä v gastro sektore, ubytovaní a službách zrazu čelili novým problémom, pričom v dôsledku opatrení často dochádzalo k zatváraniu podnikov, krachom a v tom lepšom prípade zmene biznis modelu. Obdobie pandémie má však aj mnohých „víťazov“, ktorí dokázali využiť zmenu fungovania a návykov celej spoločnosti. Mohlo by sa zdať, že medzi ne patrili aj všetky e-shopy, je to tak aj v skutočnosti? Čo rozhodlo o úspechu a aké boli spoločné črty internetových obchodov, ktoré počas obdobia plného obmedzení uspeli?

Pandémia bola pre e-commerce segment ako doping

Ak by sme sa zamerali na jedno trhové odvetvie, ktorému pandémia výrazne pomohla v raste, bol by to určite práve segment e-commerce. Mnohí ľudia od študentov cez zamestnancov až po dôchodcov jednoducho boli nútení využívať rôzne online služby a tak je celkom pochopiteľné, že práve e-commerce segment zaznamenal výrazný rast tržieb, neraz aj v desiatkach percent. Nie všetko je však také ružové, ako by sa na prvé prečítanie mohlo zdať. Ak sa z celého e-commerce segmentu zameriame práve na internetové obchody, tak ani mnohí ich prevádzkovatelia nemali „na ružiach ustlané“. E-shopy museli čeliť dlhším dodacím dobám tovaru, prípadne jeho nedostupnosti a tiež preťaženiu kuriérskych spoločností. Problematická bola aj zmena nákupného správania, pretože viacerí spotrebitelia sa sústredili iba na nákup nevyhnutností.

Na druhej strane tu ale máme skupinu e-shopov, ktoré dokázali túto krízu šikovne využiť a progres, ktorý by inak trval roky dosiahli už v priebehu niekoľkých mesiacov.

Schopnosť prispôsobiť sa a rýchlo reagovať ako kľúč k úspechu

Vybudovať zarábajúci e-shop je behom na dlhú trať a ide prakticky o nekončiaci proces. Neustále sa treba venovať marketingu, rozširovať ponuku produktov, skvalitňovať zákaznícky servis a rovnako tak aj pružne reagovať na zmeny zákonov či stále stúpajúce nároky zákazníkov. Uvedené platí bez ohľadu na to, či platia protipandemické obmedzenia alebo nie, no práve za uplynulé tri roky sa schopnosť rýchlo reagovať ukázala ako kľúčová.

Počas pandémie uspeli predovšetkým e-shopy, ktoré sa dokázali rýchlo prispôsobiť. Teda najmä rozšíriť prípadne pozmeniť sortiment, posilniť svoje distribučné kanály a aj v obmedzených podmienkach naplno využiť svoj potenciál. Kto ako prevádzkovateľ e-shopu na začiatku pandémie „zatiahol ručnú brzdu“ a zastavil investície do reklamy, ten spravil chybu. Práve v tomto smere sa totiž viacerým internetovým obchodom podarilo pridať aj vzhľadom na to, že mnohé veľké značky, ktoré kvôli opatreniam nemohli predávať naplno, svoje marketingové aktivity okresali.

V súvislosti s pomalšími dodávkami tovaru a problémami v distribučných reťazcoch sa tiež oplatilo vytvárať väčšie skladové zásoby. V tomto smere mnohým pomohla práve pôžička na podnikanie, ako rýchly a dostupný spôsob financovania rozšírenia skladu a zásob. Spätne teda môžeme konštatovať, že počas pandémie bol aj tento typ pôžičky jedným zo spôsobov, ako vybudovať úspešný e-shop.

Automatický úspech pri podnikaní s e-shopom? Neprišiel ani počas pandémie

Mohlo zdať, že založiť si nový e-shop je skvelým nápadom a počas neistého obdobia striedajúcich sa protipandemických opatrení išlo o zaručený recept na úspech. Nie je to tak však, pretože pandémia ani zďaleka neznamenala pre všetky internetové obchody nárast tržieb a ziskov. Ak by sme úspech posudzovali čisto podľa tržieb, tak ten podľa prieskumu spoločnosti KPMG zaznamenalo len 42 percent e-shopov.

Napokon, ešte ťažšie časy začali pre mnohé e-shopy po tom, ako sa opatrenia uvoľnili a ľudia sa vrátili naspäť k svojim pôvodným návykom. Otvorenie „kamenných“ obchodov znamenalo, že viaceré e-shopy zaznamenali citeľné poklesy objednávok a celý rast e-commerce segmentu začal výrazne poľavovať. Aj tí úspešní preto v súčasnosti čelia zvýšenému tlaku a výzvam, ako si rast z obdobia pandémie udržať.

Pridané dňa: 03.03.2023
Späť na Blog

Žiadosť o pôžičku

Chcem si požičať:

plus minus

Počet dní:

plus minus
Chcem si požičať:
Počet dní:
Úrok:
Aukčný poplatok:
Na účet dostanete:
Spolu vrátiť: